logo_hlavicka
line decor
Vitajte na stránkach Gymnázia Mateja Hrebendu v Hnúšti
line decor
 


 
Správa o výchovnovzdelávacej činnosti

A:: Základné identifikačné údaje B:: Počet žiakov školy
C:: Údaje o počte prijatých žiakov D:: Výsledky hodnotenia a koncoročnej klasifikácie v školskom roku 2005/2006
E:: Študijné odbory F:: Pracovníci
G:: Ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov školy H:: Aktivity a prezentácia školy na verejnosti
I:: Zapojenie školy do projektov J:: Inšpekčná činnosť vykonaná  Štátnou školskou inšpekciou
K:: Priestorové a materiálno –technické podmienky školy L:: Finančné a hmotné zabezpečenie  výchovno-vzdelávacej činnosti
M:: Ciele školy  na školský rok 2005/2006 N:: Klady – nedostatky – návrhy na opatrenia
O:: Výsledky úspešnosti školy pri prijímaní na vysokoškolské štúdium    

A  / Základné identifikačné údaje

GYMNÁZIUM MATEJA HREBENDU

Adresa

Hlavná 431
 981 01  H n ú š ť a

Telefón / Fax

047/5422301

E-mail

gymmh @ isternet . sk
gymhnusta @ gmail . com
www.gymlhnusta.edu.sk

Zriaďovateľ

Banskobystrický samosprávny kraj
Námestie SNP 23
974 01 Banská Bystrica

Riaditeľka školy

PhDr. Margita Féderová

Zástupkyňa riaditeľa

Mgr. Miroslava Pevná

Výchovná poradkyňa

Mgr. Blažena Hrušková

Predsedníčka školskej rady
Členovia školskej rady

Mgr. Zlata Vinclavová
Mgr. Ľudmila Bystrianska
Zdena Kasáčová
Lucia Henčová
Martin Pliešovský
Ľudevít Janšo
Ing. Juraj Remeň
Ján Svitek
Janette Ferancová
Ing. Jaroslav Demian
Ondrej Binder

Vedúci predmetových komisií

Mgr. Danica Bálintová

 

Mgr. Ján Štefánik

 

Mgr. Jarmila Hricová

 

PaedDr. Zuzana Vojteková

 

Mgr. Bohuš Ľupták

 

Mgr. Zlata Vinclavová

 

Mgr. Elena Brndiarová

Poradné orgány

pedagogická rada  školy
prijímacia komisia
gremiálna rada

B  / Počet žiakov školy

 

Celkove

4-ročné štúdium

8-ročné
štúdium

K 1. septembru 2005

280

86

194

Žiaci so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami

0

0

0

C /  Údaje o počte prijatých žiakov

 

4-roč. štúdium

8-ročné
štúdium

Počet prihlásených žiakov pre školský rok 2005/2006

52

23

Kritériám prijatia bez PS vyhovelo

48

23

Prijímacích skúšok sa nezúčastnili

 2

0

Prijímacie skúšky konali

 2

0

Z toho nevyhoveli

 1

0

Počet žiakov prijatých a zapísaných do 1. ročníka školského roka   2005/2006

23

23

D / Výsledky hodnotenia a koncoročnej klasifikácie v školskom roku 2005/2006

                    Prospech

Celkove

4-roč. štúdium

8-ročné štúdium

Prospeli s vyznamenaním

100

24

76

Prospeli veľmi dobre

59

24

35

Prospeli

117

39

78

Neprospeli

1

-

1

Priemerná známka

1,98

2,03

1,92

Výsledky hodnotenia podľa ročníkov

                   Trieda

Prospeli s vyzn.

Prospeli veľmi dobre

Prospeli

Neprospeli

Priemerná známka

 1. B

12

2

9

-

1,81

 2. B

2

5

10

-

2,32

 3. B

6

7

10

-

1,87

 4. B

4

10

10

-

2,10

 prima

13

5

5

-

1,55

 sekunda

12

8

9

-

1,76

 tercia

16

4

7

-

1,63

 kvarta

7

4

6

-

1,81

 kvinta

9

5

18

-

2,19

 sexta

6

1

17

-

2,55

 septima

7

5

8

1

2,00

 oktáva

6

3

8

-

1,84

Priemerný prospech z jednotlivých predmetov

               Predmet

Celkove

4-roč. štúdium

8-roč. štúdium

slovenský jazyk a literatúra

1,87

1,94

1,81

anglický jazyk

2,15

2,17

2,14

nemecký jazyk

2,30

2,27

2,34

náuka o spoločnosti

1,68

1,70

1,67

dejepis

1,96

2,05

1,88

geografia

1,81

1,75

1,88

matematika

2,59

2,69

2,50

fyzika

2,58

2,82

2,34

chémia

1,99

1,93

2,05

biológia

2,00

2,14

1,86

telesná výchova

1,04

1,05

1,03

informatika

1,61

1,48

1,75

literárny seminár

1,46

1,63

1,29

spoločenskovedný seminár

1,29

1,42

1,16

cvičenia z chémie

2,06

1,84

2,29

cvičenia z biológie

1,58

1,76

1,40

seminár z geografie

2,05

2,11

2,00

informatika / voliteľný predmet /

1,99

2,28

1,71

konverzácia v anglickom jazyku

1,70

1,64

1,76

cvičenia z matematiky

1,98

1,91

2,05

Výsledky maturitných skúšok  v školskom roku 2005/2006

Písomná časť MS

   Predmet

Počet žiakov

EČMS

PFIČ

slovenský jazyk a literatúra

41

-

83,45 %

anglický jazyk

37

63,5 %

78,43 %

matematika

10

51,1%

-

nemecký jazyk

9

65,7 %

81,25 %

Ústna časť MS

   Predmet

Počet žiakov

Priemerná známka

slovenský jazyk a literatúra

41

2,02

nemecký jazyk

9

2,33

anglický jazyk

37

1,74

matematika

10

2,33

náuka o spoločnosti

21

1,62

biológia

25

2,08

dejepis

2

1,00

chémia

23

2,04

geografia

22

1,45

informatika

16

2,18

fyzika

1

1,00

E/ Študijné odbory

4 – ročné štúdium

79025

gymnázium

bez zamerania

8 – ročné štúdium

7902573

gymnázium

cudzie jazyky

F / Pracovníci

Pedagogickí pracovníci   na plný úväzok                                               19
Pedagogickí pracovníci na skrátený úväzok                                            5
Všetci pedagogickí pracovníci  spĺňajú  kvalifikačné predpoklady.
Všetky predmety sú vyučované odborne.
Počet nepedagogických zamestnancov                                                    4
                                              

Týždenný počet vyučovaných hodín

491

Z toho počet hodín voliteľných predmetov

 44

Počet hodín nepovinných predmetov

  2

Počet vyučovaných hodín v 8-ročnom štúdiu

315

Počet vyučovaných hodín v 4-ročnom štúdiu

176

Týždenný počet vyučovaných hodín na triedu

40,91

Učebné plány

8- ročné štúdium                                                  3625/1994-212
4 – ročné štúdium    /2.-4.ročník/                         3597/1990-20
                                 / 1. ročník /                          3597/1990-20 – alternatívny učebný plán

G / Ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov školy

                Názov vzdelávacieho podujatia

Počet
Pracov.

 Trvanie

Vzdelávanie vedúcich pedagogických pracovníkov – MPC BB

1

pokračuje

Externé rozširujúce štúdium NEJ – FHV UMB BB

1

pokračuje

Externé rozširujúce štúdium ANJ – FDHV UMB BB

1

ukončené

Cyklické vzdelávanie Ako tvoriť didaktické testy z MAT – MPC BB

1

ukončené

Cyklické vzdelávanie Metodika vyučovania ANJ – MPC BB

1

ukončené

Cyklické vzdel. Vyučovanie v múzeách a galériách – MPC BB

1

ukončené

Cyklické vzdel. Tvorba projektov Sokrates – MPC BB

2

ukončené

Cyklické vzdel. Príroda – najlepšia učebnica ekológie – MPC BB

1

ukončené

Cyklické vzdel. Inovatívne prístupy v motivácii mladých ľudí pre štúdium prírodovedných disciplín – MPC BB

1

ukončené

Cyklické vzdelávanie Inak učiť – MPC BB

1

ukončené

Cyklické vzdel. Kritériá hodnotenia ústneho prejavu v cudzom jazyku – MPC BB

1

ukončené

Využitie informačných a komunikačných technológií v práci učiteľa – školiace stredisko Infoveku Rim. Sobota

12

ukončené

Workshopy Ligy proti rakovine zamerané na onkologickú výchovu

1

pokračuje

ESF – Školenie učiteľov BIO a EKO- UK v Bratislave

1

Ukončené

H/ Aktivity a prezentácia školy na verejnosti

  • Zorganizovanie Dňa otvorených dverí v škole pre základné školy z okolitých obcí – prezentácia práce žurnalistického krúžku –školský časopis, prezentácia projektu a prác stredoškolskej odbornej činnosti, krúžku medzinárodných vzťahov a krúžku ľudských práv, športových aktivít v telocvični a chemickej šou. Vytvorenie propagačných materiálov,  informačného bulletinu o škole,  upomienkových predmetov pre rodičov a deti vyrobených študentskou firmou.
  • Prezentácia školy na burze stredných škôl v MsK v Hnúšti.
  • Články o práci školy do okresných novín Gemerské zvesti , regionálnych Novohradských  novín , Klenovské noviny a  Hnúšťanský hlas.
  • Inzerát o kritériách pre prijatie na stredoškolské štúdium pre rok 2006/2007 v Novohradských novinách, miestnych rozhlasoch obcí a na televíznom infokanále obce.
  • Vytvorenie školskej webovej stránky prostredníctvom študentskej firmy a jej prezentácia.
  • Prevzatie starostlivosti o hrob a pamätník  Mateja Hrebendu, kolportéra slovenskej tlače v 19. storočí, podľa ktorého je pomenovaná naša škola.
  • Účasť študentov  v projekte Obnova Tatier na Štrbskom plese – pri  úpravách lesa po kalamite bez nároku na odmenu.
  • Pomoc a účasť študentov v zbierkach ako : Biela pastelka – život v tme, Sloboda zvierat, Červená kvapka krvi – predaj karafiátov, Liga proti rakovine – predaj narcisov
  • Spolupráca s SČK – besedy s lekármi, účasť na zdravotníckych súťažiach – Mladý zdravotník, Družstvá prvej pomoci, Baby program.
  • Spolupráca s Domovami dôchodcov – Mesiac úcty k starším.
  • Spolupráca s Mestskou knižnicou v Hnúšti – Hevi klub / klub fanúšikov literárnej tvorby Daniela Heviera /.
  • Spolupráca so ZUŠ v Hnúšti – žiaci školy aktívne účinkujú v programoch organizovaných ZUŠ – v MsKs, MsK, v Evanjelickom kostole, zúčastňujú sa koncertov, speváckych, výtvarných a hudobných súťaží napr .  celoštátnej súťaže Hnúšťanský akord.
  • Aktívna účasť pedagógov v športových aktivitách mesta – napr. volejbalový turnaj O pohár primátora mesta Hnúšťa.
  • Prezentácia projektu Sokrates Príbehy vojny pre verejnosť mesta.
  • Spolupráca s odborom CO obyvateľstva OÚ – účasť žiakov súťaži Mladý záchranár.
  • Spolupráca s Hasičským a záchranným zborom – súťaž družstiev mladých hasičov.

I / Zapojenie školy do projektov

S o k r a t e s

Termín realizácie : 2003-2006.
Miesto  : Hnúšťa a partnerské školy – Instituto Tecnico Industriale Statale G.B. Pentasuglia Matera - Taliansko, Aizputes Secondary School Aizpute -  Lotyšsko, Rouge pohikool – Estónsko, Energetikai Szakkozépiskola és kollégium  Paks – Maďarsko, I.E.S. Humanejos  Parla – Španielsko
Názov projektu  : Príbehy vojny
Popis projektu : Vyhľadávanie  žijúcich účastníkov 2. svetovej vojny, spracovanie materiálov o nich, rozhovory, besedy, vytvorenie dokumentárnych minišotov, vytvorenie web stránky, multimediálneho CD a brožúry v jazyku anglickom, ako aj v jazykoch partnerských krajín o osudoch ľudí  a vojnových zážitkoch, príprava prezentácie v programe Power point, návštevy partnerských škôl v Španielsku, Taliansku, Estónsku, ako aj 2 projektové stretnutia v Hnúšti.  Zástupcovia každej krajiny predstavili taktiež svoje mesto a školu, ktorú navštevujú
Do projektu bolo zapojených 20 študentov a 4 pedagógovia Gymnázia Mateja Hrebendu.
Pridelené finančné prostriedky  : 14.500 EUR
Z toho štandardná čiastka          :  3800 EUR
Variabilná čiastka                      :  10.700 EUR

D r e a m s   a n d     T e a m s – British Council Slovakia

Termín realizácie :  2006 – 2009
Miesto : Hnúšťa a partnerská škola Two  Tress Sports College, Denton Manchester – Veľká Británia
Popis projektu : Príprava lídrov cez športový program na Slovensku a organizácia Youth Sport Trust. Súčasťou projektu je sprostredkovať vytvorenie kontaktu  so Spojeným kráľovstvom a umožniť učiteľom a mladým lídrom v rámci výmenných návštev pracovať v medzinárodnom prostredí .
Do projektu je zapojených  15 študentov a 2 pedagógovia.

J / Inšpekčná činnosť vykonaná  Štátnou školskou inšpekciou

Po roku 2000 nebola v škole vykonaná komplexná inšpekcia.

K / Priestorové a materiálno –technické podmienky školy

Budova školy bola daná do užívania v roku 1946. Má tri nadzemné podlažia, 11 kmeňových tried,  3 učebne jazykov,  1 učebňu fyziky,  chémie, 2 učebne informatiky s pripojením na internet, telocvičňu, 2 volejbalové ihriská, bufet. Škola nemá vlastnú školskú jedáleň. Študenti sa stravujú v školskej jedálni základnej školy, ktorá má  s gymnáziom prepojený areál. Priestorové podmienky sú vyhovujúce pre súčasný počet  študentov.
V roku 1997  bola uskutočnená rekonštrukcia ústredného kúrenia , v roku 2000 nový náter strechy, 2001 boli vymenené odkvapy a v roku 2002 kompletne zrekonštruované  sociálne zariadenia.
V období rokov 2007-2009 je plánovaná adaptácia bývalej zauhľovne na odbornú učebňu s interaktívnou tabuľou Activ board.
V materiálno-technickej oblasti sú však rezervy, škola by potrebovala doplniť fond  pomôcok modernými učebnými pomôckami, pretože mnohé sú  zastaralé a morálne opotrebované. Učebné pomôcky nie je možné zakupovať z dotácií štátneho  rozpočtu / pri normatívnom financovaní na počet žiakov / ,pretože to sotva stačí na pokrytie prevádzky školy a miezd.  Z kapacitných dôvodov nie je možné ani zvyšovať  počet žiakov pri dodržaní nariadenia vlády SR č. 362/2006 Z.z. o podrobnostiach a požiadavkách na výchovné a výchovno-vzdelávacie zariadenia . Učebné pomôcky pre školu zakupované z prostriedkov rodičovského združenia a z projektu Sokrates  -  digitálny fotoaparát, videokamera, skartovací prístroj, multiprojektor, notebook, farebná tlačiareň atď.

L / Finančné a hmotné zabezpečenie  výchovno-vzdelávacej činnosti


1.

Dotácie zo štátneho rozpočtu na žiakov za rok 2005

7.466.000.- Sk

3.

Finančné prostriedky za vzdelávacie poukazy

   131.000.- Sk

4..

Rodičovské združenie – dary učebných pomôcok, kníh do školskej knižnice, údržba školy, cestovné žiakom

   191.000.- Sk

5.

Iné finančné prostriedky – Sokrates
                                           Sociálne štipendiá

   141.000.- Sk
     76.000.- Sk

 

M / Ciele školy  na školský rok 2005/2006

1. Zavedenie alternatívneho učebného plánu v prvom ročníku  štvorročného štúdia na základe záujmu žiakov a rodičov  - úloha splnená
2. Umožniť prístup všetkých žiakov ku informačným zdrojom , naďalej nadväzovať na dosiahnutú informačnú a čitateľskú gramotnosť, rozvíjanie schopností študentov postupne vyhľadávať, hodnotiť a využívať nové zdroje informácií pri   proklamácii konceptu individuálnej slobody-   úloha splnená - voľný prístup žiakom do učebne infoveku , voľný prístup k internetu, práca v žurnalistickom krúžku, krúžku medzinárodnej spolupráce, v projekte Sokrates, práca  v študentskej obchodnej firme ako orientácia v reálnom svete ekonomiky.
3. Cudzí jazyk – brána do sveta – pokračovanie v uskutočňovaní projektu a jeho ukončenie – úloha splnená.
4. Podporovanie interaktívneho  zážitkového učenia, projektového vyučovania – prepájanie školy so životom - úloha splnená– projekty na hodinách geografie, matematiky, fyziky, nemeckého jazyka, účasť v stredoškolskej odbornej činnosti – 21 prác.

N /  Klady – nedostatky – návrhy na opatrenia

Silné stránky

Slabé stránky

  • tradícia školy v regióne – škola jestvuje od roku 1933
  • záujem  študentov a rodičov o gymnaziálny typ štúdia
  • kladné hodnotenie školy okolím – obyvateľmi, rodičmi, žiakmi
  • uplatnenie na trhu práce – prijatie na vysoké školy – 2003 -100 %

                                     2004 - 98 %
                                     2005 – 100 %
                                     2006 – 94,87 %

  • úplná kvalifikovanosť učiteľov – vekový  priemer – 35 rokov, s čím súvisí používanie moderných inovatívnych metód vyučovania
  • zrealizované projekty
  • aktívna mimoškolská činnosť školy – 16 krúžkov
  • úspechy žiakov na  súťažiach, olympiádach
  • školský časopis
  • počítačové učebne s non-stop pripojením na internet
  • vysoká nezamestnanosť v regióne

 

  • odchod rodičov žiakov za prácou do iných regiónov
  • nepriaznivý demografický vývoj  v regióne

 

  • nedostatočné finančné ohodnotenie  zamestnancov  školy – dotácie zo štátneho rozpočtu neumožňujú diferencovane odmeňovať prácu učiteľov prostredníctvom osobného príplatku a odmien
  • kvalita výučby  v závislosti od  vybavenia školy  učebnými pomôckami, ktoré sú morálne a fakticky opotrebované

 

  • nedostatok financií v oblasti  miezd a prevádzky školy – škola je kapacitne stavaná na  8 tried, vyučujeme 12 ,  no aj tak pri normatívnom financovaní na žiaka je to značne nevýhodné

 

 

Návrhy na opatrenia :

    • Zmeniť školu na centrum vzdelávania,a športu  zapojením sa do projektu Otvorená škola.
    • Využívanie alternatívnych  spôsobov vo výchovno-vzdelávacom procese.
    • Využitie štrukturálnych a mimorozpočtových zdrojov pri financovaní.
    • Vytvárať naďalej priaznivé podmienky pre mobility študentov – jazykové výmeny a projektové návštevy.

 O / Výsledky úspešnosti školy pri prijímaní na vysokoškolské štúdium

Počet maturantov v školskom roku 2005/2006

41 študentov

-

Prihlášku na vysokoškolské štúdium podalo

39 študentov

-

Z toho bolo na zvolené odbory prijatých

37 študentov

94,87 %

 

Správa  o výchovno-vzdelávacej činnosti bola prerokovaná :

  • pedagogickou radou 3. júla 2006
  • radou školy 12. októbra 2006                                                                                              

 

    © 2006 :: Martin Sihelský, Maroš Bálint, Ján Hedvigy